Läs om vår idé:
Med hjärtat på rätta stället
och huvudet på skaft

Stöd och Matchning

Här har vi en lista med arbetssiter där det finns oändligt många lediga arbeten som du kan söka.
Tänk på att lägga in ditt CV där du kan!
När du lägger upp ditt CV på arbetsförmedlingssiter som de här ökar dina chanser att hitta ett jobb.

Längst ner på sidan finner du några enkla tips att ta med dig när du väl fixat ett jobb!

https://www.arbetsformedlingen.se/

https://www.monster.se/

https://jobb.blocket.se/

https://www.careerbuilder.se/

https://www.careerjet.se/

https://www.jobbsafari.se/

https://www.metrojobb.se/

https://www.netjobs.com/

http://www.offentligajobb.se/

https://statsskuld.se/jobb/lediga-jobb

https://www.stepstone.se/

https://www.studentjob.se/

https://www.uptrail.com/sv/lediga-jobb

https://webbjobb.io/

https://www.academicwork.se/jobb

https://www.manpower.se/

https://www.adecco.se/lediga-jobb?display=10

https://www.linkedin.com/

http://gronajobb.se/

https://csjobb.idg.se/

http://www.medrek.se/

https://www.nyteknik.se/lediga-jobb-teknik/


Tips för nyanställda!

Här kommer några tips som är enkla men ändå viktiga!
Vi på Tetiko har märkt att många som får sitt första jobb kan missa på en del småsaker som däremot den nya arbetsgivaren är mycket vaksam på.

Var på arbetet 10 -15 minuter före arbetsstart, varje dag – Då hinner du byta om, där det krävs och du hinner förbereda dig lite innan dagen sätter igång.
Om du kommer precis på klockslaget när ditt arbetspass startar är du inte med ordentligt den första stunden och det märker arbetsgivaren.

Ta av jackan och kepsen eller mössan – Detta gäller vid inomhus arbeten. Behåller man ytterkläderna på kan det upplevas som man är på väg därifrån – Och det intrycket vill du ju inte ge din nya arbetsgivare!

Håll god ordning i fika/lunch och andra gemensamma utrymmen – Om du lämnar smulor och skräp på diskbänken upplevs det som nonchalant. Ha som tumregel att lämna alla gemensamma ytor i lite bättre skick än när du kom dit, varje gång. Då ser arbetsgivaren istället att du är en person som bryr dig om din arbetsplats och dina kollegor.

Prata inte illa om andra – Har du inte något positivt att säga om någon som kommer på tal så är det bättre att vara tyst. Att snacka ”skit” om chefen, en före detta chef eller kollegor upplevs handla mer om dig som ny än om de du pratar om. Undvik ”skitsnack”.

Lycka till på nya jobbet!